Gesamtlänge aller Episoden: 7 hours 59 minutes
In this Marketing Session Max von Arx talks to Andrew Clarke from London, UK. The Session was live recorded on various platforms such as LinkedIn, Twitter and YouTube.
About Andrew Clarke Andrew ran an ad tech / marketing company with a couple of business partners for 10 years before it failed.He speaks very openly about their success & failures...
In this Marketing Session Max von Arx talks to Jacob Staley – Founder of Re:cast AI. The Session was live recorded on various platforms such as TikTok and YouTube.
About Jacob Staley
Jacob Staley, born in the US is Founder of the singapore based Start-up Re:cast AI and a dear friend of Max von Arx. At one point in their career they worked together for another start-up. In fact, that’s how they met...
In this Episode Max is talking about working from far away from home.
Right now he's working from south east asia and talks about how to handle business while working remote.
If you wanna hear about the distractions, challanges and benefits of it all you should defintely tune-in
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TikTok: @max_von_arx
Web: https://maxvonarx.com
This Episode is a covering a Q&A session Max von Arx did a bit earlier in 2022. It’s only the first part of the whole session, so come back soon for the 2nd part.
The Q&A was part of a Speech Maximilian von Arx held in front of various Start-Up Founder from switzerland. The session was a collaboration between the Runway Incubator Program and Büro Züri who both offer Start-Up Support for young founders and entrepreneurs...
In this episode Max talks about "Attention": People can't buy from you - if they don't know you. It's as simple as that.
Maximilian von Arx shares his thoughts and explains why a simple Marketing concept such as the AIDA Model is still very relevant today
Don't just start selling your product to strangers...
In the 3rd season of his podcast, Max von Arx changed his strategy a little bit. He no longer just interviews Start-Up Founder but talks all sorts Marketing topics. Oh and he also changed the official language to english.
Artificial Scarcity:
In this episode Max talks about Artificial Scarcity. What is it, why is it important and how can you benefit from it...
Saskia Iten ist Co-Founderin von ArtNight Schweiz. Bei ArtNight handelt es sich um ein Eventformat, das Spass, Kunst und Menschen zusammenbringt. Die Workshops finden in lokalen Bars und Restaurants statt. ArtNight wurde 2018 lanciert und wächst seitdem immer weiter – sie gewinnen regelmässig neue Künstler dazu und expandieren in neue Städte.
In dieser Folge spricht unser Host Maximilian von Arx mit Saskia...
Nils Braun-Dubler ist geschäftsführender Partner des Instituts für Wirtschaftsstudien Basel. Er spricht anlässlich eines Vortrages im Coworking-Space LASPACE über die Chancen und Gefahren der Blockchain-Technologie.
Blockchain: Revolution oder heisse Luft?
Oft wird der Blockchain-Technologie das Potential nachgesagt, verschiedenste Bereiche der Gesellschaft zu revolutionieren...
Oliver Märki ist Gründer und Geschäftsführer der ON GROUP GmbH aus Basel. Seine Firma bietet Workshops im Bereich von Projektmanagement Teambildung &- Entwicklung an. Unter dem Slogan «wenn Komplexität einfach wird» lernt Dir Oliver das Visualisieren bei. In seinem VisuFlip-Workshop lernst du die Sprache kennen – die alle verstehen.
In dieser Episode unterhaltet sich unser Host Maximilian von Arx mit Oli Märki...
Mike Dähler war bereits im vergangenen März Gast in unserer Sendung. Mike ist Head of Marketing von OK der Eishockey-WM 2020. Vor einigen Wochen wurde allerdings bekannt, das auch die Internationale Eishockeyweltmeisterschaft dem Corona-Virus zum Opfer fällt.
In diesem 2. Gespräch unterhalten wir uns über die Auswirkungen von diesem Entscheid.
Links:
Webesite Marketing Hero: https://marketing-hero.ch/
Webseite Eishockey-WM: https://www.iihf...