Gesamtlänge aller Episoden: 1 day 10 hours 4 minutes
The session looks into what sound engineers, designers and artists are working on right now and which new applications for such sounds are in the works or theoretically conceivable.
In the face of the horror that is climate change, the only hope we now have is to stare it right in its face; turning away is a privilege. There are parts of culture which celebrate a gaze that doesn't flinch. One of the most well-known is metal music. During this talk, I will examine examples of metal, its aesthetic and the role of climate change within it in order to ask the ultimate question: how should we conceptualize the coming catastrophe? Oh, and we'll also play some music way too loud.
Das Internet und soziale Medien sind momentan kein guter Platz für leise Themen: Der Kampf um Aufmerksamkeit macht das Rauschen zu laut und Kontexte unkenntlich. Aber das ist nicht primär ein digitales Problem, auch eine riesige Veranstaltung wie die re:publica hat dieselben Schwierigkeiten. Wie hacken wir in diese Systeme den Platz fürs runterkommen, wie organisieren wir einen Raum für die Zeit, die wir brauchen, um zusammen zu finden, zu trauern und die Sprachlosigkeit zu überwinden?
We reflect on the reality check theme of the day in a conversation with artist and educator Mat Dryhurst.
Looking into projects that have boldly started out as game changers, challenging how systems in the music and digital worlds operate (C3S and Resonate) – What are their prospects of succeeding?
What do a German, former UK-based artist, a Danish art curator, a Dutch cultural executive and a young film maker have in common? They believe in our continent's diversity and values which strongly influence their individual works - and meet at re:publica to unite their voices for a stronger Europe.
Can computers be creative? Is AI art just a form of Candy Crush? Looking at different examples of AI-driven art, this talk will aim to cut through the smoke and mirrors surrounding the current narratives of computation, robotics and Artificial Intelligence. It will also offer a critique of the political underpinnings of AI and its dominant aesthetics. Finally, it will raise broader questions concerning the conditions of art-making, creativity and invention today.
Unsere Welt ist dreidimensional, dennoch sind wir umgeben von bebilderten und beschrifteten, oft auch mobilen Flächen. Diese 'Kulturtechnik der Verflachung' gipfelt im allgegenwärtigen Smartphone-Gebrauch. Schon viele Künste, Wissenschaft und technische Entwurfspraktiken nutzen das Kraftfeld artifizieller Flächigkeit. Worin besteht Geheimnis und Kunstgriff künstlicher Zweidimensionalität? Was geschieht, wenn aus beschrifteten und bebilderten Flächen das elektronisch vernetzte Interface wird?
This session attempts to reflect on the role of lobbying and empirical evidence in the debate on the EU Copyright Reform, leading up to the plenary vote in the European Parliament in March 2019.
Wir unterliegen dem täglichen Einfluss unserer natürlichen und sozialen Umgebung. Welchem Einfluss setzen wir unsere Sinne tagtäglich aus? Verlieren wir durch den Trend des Fashion Tech den Bezug zu unserem Körper und das Vertrauen zu diesen Sinnen? Und sind wir bereit, unsere textile Haut zu innovieren?