Thinking about a brand activates the same areas of the brain as thinking about a real person. How can brands use this fact to give customers the feeling they’re with a good friend? Join us in an adventurous deep-dive into language.
Mark is the ideal guest for this topic. He was Head of Brand Language & Guardianship at O2, worked in creative ad agencies, and has an MA in English Language & Literature from the Oxford University.
We discuss the inter-relationships between verbal communication, the personality of a brand at all touchpoints, and the influence of a CEO on the corporate culture.
We hope you enjoy our episode, recorded in August 2022.
???????? True & Good website: https://www.trueandgood.com/, Mark's Linkedin Profile, True & Good's Linkedin
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Der Gedanke an eine Marke aktiviert dieselben Gehirnregionen wie der Gedanke an einen realen Menschen. Wie können Marken diese Tatsache nutzen, um Kunden das Gefühl zu geben, dass sie mit einem guten Freund zusammen sind? Begleitet uns auf eine abenteuerliche Reise in die Welt der Sprache.
Mark ist der ideale Gast für dieses Thema. Er war Head of Brand Language & Guardianship bei O2, arbeitete in kreativen Werbeagenturen und hat einen MA in englischer Sprache und Literatur von der Universität Oxford.
Wir diskutieren die Zusammenhänge zwischen verbaler Kommunikation, der Persönlichkeit einer Marke an allen Berührungspunkten und dem Einfluss eines CEOs auf die Unternehmenskultur.
Wir wünschen euch viel Spaß!
Personal Branding, Unternehmenskultur