DMEXCO Podcast

In the DMEXCO Podcast, leading minds, industry experts and international C-level executives share their opinions and insights on the hottest topics in marketing, media, business, technology and future.

https://dmexco.com/de

Eine durchschnittliche Folge dieses Podcasts dauert 26m. Bisher sind 102 Folge(n) erschienen. Dies ist ein zweiwöchentlich erscheinender Podcast.

Gesamtlänge aller Episoden: 1 day 23 hours 14 minutes

subscribe
share






DMEXCO Digital Spring Summit - Das erwartet euch!


Am 3. Mai findet der DMEXCO Digital Spring Summit statt. Von 09:00 bis 16:00 Uhr erwarten dich auf unserer digitalen Eventplattform spannende Lectures und inspirierende Masterclasses zu brandaktuellen Themen aus dem Digitalmarketing.


share








 April 27, 2022  16m
 
 

Jörg Peine-Paulsen (Wirtschaftsschutz) zur aktuellen Gefahrenlage und zu den Abwehrmöglichkeiten für KMUs


Jörg Peine-Paulsen vom Wirtschaftsschutz im Verfassungsschutz Niedersachsen gibt uns einen Einblick in die aktuelle Gefahrenlage rund um Cyber-Kriminalität, Sabotage und Spionage. Und er gibt Tipps für Maßnahmen zur Gefahrenabwehr.


share








 April 13, 2022  24m
 
 

Oliver Busch (Meta) zum Metaversum


Oliver nimmt uns mit auf eine Tour durch das Metaversum. Was ist das Metaversum, wie nähert man sich der Entwicklung am besten und wie wird es sich weiterentwickeln?


share








 March 15, 2022  24m
 
 

Philip Missler (Pinterest) - Tapping into where your audience needs you


Brands face the challenge of capturing the inside scoop with their marketing activities. In times when there is no such thing as a mainstream and narratives, trends and hypes change on a daily basis, brands have to develop sensors to find these currents..


share








 March 8, 2022  22m
 
 

Nicolas Finet on Agency Dating in the Age of AI


Selecting an agency can become quite a complex project these days. We talk to Nicolas how artificial intelligence can help in the search and selection of the right agency.


share








 October 27, 2021  26m
 
 

Jeremy Connell-Waite (IBM) on the proper Mindset for Sustainable Decisions


What is top of mind of global C-suite executives? What drives leaders in making their decisions? And why is it “impossible to be sustainable in business”? We will learn how to develop a proper mindset and how to use storytelling techniques for a sus..


share








 October 12, 2021  38m
 
 

Rob Tarkoff (EVP Oracle) on New Consumer Behavior, First Party Data Strategy and Brand Safety


Oracle EVP Rob Tarkoff joins us to discuss how the dramatic shifts in consumer shopping behavior are impacting marketers, how brands are shifting their strategies to first-party data, how to ensure brand safety in the rise of contextual marketing, and w..


share








 September 2, 2021  20m
 
 

Peer Stemmler zur Entwicklung von ZOOM zur Plattform für New Work und das New Normal


ZOOM wurde durch die Pandemie zu einem Deonym für Online-Meetings. Wir erfahren von Peer Stemmler, wie sich Zoom zur Plattform für New Work entwickelt hat, wie man beim virtuellen Onboarding von 3.000 neuen Mitarbeitern eine Corporate Culture entwicke..


share








 August 24, 2021  24m
 
 

Sibylle Tretera (Pinterest) zu erfolgreichen Strategien im Umgang mit den neuen Kundenbedürfnissen


Auch Pinterest hat ermittelt: Das Konsumentenverhalten hat sich stark verändert. Aber wie? Was wünschen sich Kunden, wonach suchen sie, wie planen und gestalten die Zeit während und nach der Pandemie? Das erfahren wir heute von Sibylle Tretera, uns s..


share








 August 10, 2021  24m
 
 

Roger Solé (WeWork) on the Future of Work and the Shift to Hybrid Workplace Models


Roger Solé joinded WeWork in April 2020 as CMO. It’s more than obvious that he faced interesting times from the very first day. I had the chance to talk to him about the last 15 month, if and how this times changed him, changed the business model of ..


share








 July 27, 2021  20m