With love and data

Hi, i'm Alex Jacobi and this is my podcast “With love and data”. It’s about humans and machines creating epic stuff together. I’m meeting the smartest marketeers, creatives and AI specialists. Together, we discuss how to marry the amazing world of data science and AI with crazy, inspiring ideas.

https://www.alexjacobi.ai

Eine durchschnittliche Folge dieses Podcasts dauert 42m. Bisher sind 125 Folge(n) erschienen. Alle 2 Tage erscheint eine Folge dieses Podcasts.

Gesamtlänge aller Episoden: 3 days 19 hours 26 minutes

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episode 26: [DE] Kreativität ist kein Vorrecht der Kreation - Ulrich Kramer


Ulrich Kramer ist Gründer der Agentur pilot und engagiert sich seit 1999 für datenunterstützte Werbung. Wie Uli sich die kreative Zusammenarbeit von Menschen und Maschinen vorstellt und wie er sie bereits heute in seiner Agentur umsetzt, ist Thema di ...


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 October 1, 2018  1h2m
 
 

episode 26: Kreativität ist kein Vorrecht der Kreation - Uli Kramer


Uli Kramer ist Gründer der Agentur pilot und engagiert sich seit 1999 für datenunterstützte Werbung. Wie Uli sich die kreative Zusammenarbeit von Menschen und Maschinen vorstellt und wie er sie bereits heute in seiner Agentur umsetzt, ist Thema...


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 October 1, 2018  1h2m
 
 

episode 27: [DE] Germany's Most Digital Woman - Tijen Onaran


Erst eine politische Karriere und dann eine digitale. Tijen Onaran ist “Germany's Most Digital Woman” und Gründerin der Organisation Global Digital Women. Wir unterhalten uns darüber, wie Bildung und Politik die notwendigen Grundlagen für eine digita ...


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 October 18, 2018  1h6m
 
 

episode 28: [EN] The Creative Cyborg - Imogen Heap


There are people that loath AI and others that embrace it. Imogen Heap is definitely the second one: “If I ever could jam with an AI version of me it would take me to the next level.” Her use of technology as an artist is truly unique. Starting with ...


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 October 25, 2018  20m
 
 

episode 28: #028 [EN] The Creative Cyborg - Imogen Heap


There are people that loath AI and others that embrace it. Imogen Heap is definitely the second one: “If I ever could jam with an AI version of me it would take me to the next level.” Her use of technology as an artist is truly unique. Starting...


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 October 25, 2018  20m
 
 

episode 29: #029 [EN] Love and Data and Innovation - Charlotta Ahlberg


I met Charlotta Ahlberg, Volvo's Corporate Innovation Manager while recording our sister podcast “SneakersAndSuits”. But I can't withhold the preliminary talk from you, because Love and Data AND INNOVATION is in the air. We talked about Corporate...


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 November 12, 2018  7m
 
 

episode 29: [EN] Love and Data and Innovation - Charlotta Ahlberg


I met Charlotta Ahlberg, Volvo's Corporate Innovation Manager while recording our sister podcast “SneakersAndSuits”. But I can't withhold the preliminary talk from you, because Love and Data AND INNOVATION is in the air. We talked about Corporate Inn ...


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 November 12, 2018  7m
 
 

episode 30: [EN] Why it is fundamentally wrong to see human properties in computers - Cassie Kozyrkov, Google Inc.


“We as humans have a fundamental malfunction, seeing human properties in computers.” As Chief Decision Scientist at Google, Cassie Kozyrkov guides teams in data-driven decision process and AI strategy. She personally trained over 15,000 Googlers. We ...


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 November 21, 2018  37m
 
 

episode 30: #030 [EN] Why it is fundamentally wrong to see human properties in computers - Cassie Kozyrkov, Google Inc.


“We as humans have a fundamental malfunction, seeing human properties in computers.” As Chief Decision Scientist at Google, Cassie Kozyrkov guides teams in data-driven decision process and AI strategy. She personally trained over 15,000 Googlers....


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 November 21, 2018  37m
 
 

episode 31: [DE] Wie man “Hands on” mit 300.000 Menschen einen Weltkonzern digitalisiert - Markus Hägele


Markus Hägele ist Head of Digital Life @Daimler. Seine Aufgabe: 300.000 Menschen in der Digitalisierung des Weltkonzerns Daimler mitzunehmen. Das macht er, indem er hilft, Trends zu verstehen, und zwar „Hands on”. So lernen alle Kollegen vom Arbeiter ...


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 November 29, 2018  43m